
Klachtenregeling
Wij streven als verloskundigen altijd naar de best passende zorg voor jullie. Mocht er echter ontevredenheid zijn over de geleverde zorg of de benadering, dan moedigen wij jullie aan om dit met ons te bespreken.
Klachtenregeling
Als verloskundigen doen wij ons uiterste best om jullie de best passende zorg te geven. Alle in onze praktijk werkzame verloskundigen staan ingeschreven bij het ‘Kwaliteitsregister voor Verloskundigen’ wat garandeert dat wij aan kwaliteitseisen voldoen en jaarlijks bijscholingen volgen. Toch is het mogelijk dat jullie niet tevreden zijn met de geleverde zorg of de manier waarop jullie benaderd worden of zijn. Bespreek het dan met ons! Wij vinden het belangrijk dat we de klacht van jullie te horen krijgen: op het spreekuur, telefonisch of schriftelijk per brief of mail. Door de klachten of twijfels te weten en samen te bespreken kunnen wij onze zorg aanpassen en leren van de situatie.
Komen we er dan samen niet uit? Dan kan er contact worden opgenomen met een klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Deze is onpartijdig en zal met jullie praten over de klacht en helpen met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alle informatie die jullie bespreken is vertrouwelijk.
Het CBKZ is van maandag tot en met vrijdag (van 9u-12u en 13u-16.30u) telefonisch te bereiken op 088-0245123. Of jullie kunnen een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl. Op www.klachtverloskunde.nl kunnen jullie meer informatie over de klachtenfunctionaris vinden.


